Imens forbrugerne altid er glade for at smage på gode kager, så ved de måske ikke altid hvordan de skal beskrive og evaluere deres reaktioner på kagerne. Yderligere, når de overvejer mulighederne, hvor stor del af deres mening er så påvirket af andre elementer som f.eks. stedet eller det sociale miljø, eller af produktinformation så som etiketter, emballage eller branding - eller måske påvirket af deres tidligere erfaring?
At gennemskue hvad forbrugerne tænker er en meget svær opgave, men at forstå forbrugerpræferencer er afgørende for det arbejde vi gør for og med vores kunder. Derfor har vi etableret vores eget sensoriske analyselaboratorium.
I Puratos sensoriske analyselaboratorium kombineres finkalibrerede instrumenter og trænede smagseksperter for at studere biologiske og psykologiske reaktioner på smag, udseende og tekstur. Disse resultater analyseres og deles med vores kunder for at hjælpe med at afgøre hvorvidt produkter møder forbrugernes krav og forventninger.
Som partner i innovation er vi glade for og stolte af at kunne dele vores analysemetoder og samarbejde om at gøre sensorisk analyse til et værktøj hos vores kunder.
Hvis du er intereseret i at høre mere om hvordan Puratos sensoriske analyse kan hjælpe din virksomhed, så brug venligst vores kontaktside.